Hverdag,  Træning

PS I love you..

I Aalborg ligger der et lille træningssted, som hedder PS Studio. PS står for Pernille Skall, som ejer stedet. Hun er, mildt sagt, en potent dame, når det kommer til all things træning, kost og velvære. Jeg lærte Pernille og PS at kende, fordi jeg gerne ville tilbage i form efter Villads’ fødsel. Min veninde og jeg besluttede os for et personligt træningsforløb hos Pernille – to gange om ugen i tre måneder. Men hey, er det ikke ROCKER dyrt?! Altså det var dyrere end Fitness World… Men det var det hele værd x 1000. 

Vores forløb hos Pernille har været intensivt, hårdt, sjovt og ekstremt indsigtsfuldt. Vi var, ærlig talt, skeptiske, for min veninde er fra landet på den der dejlige, “farm-strong”, jeg-kan-løfte-uendelige-halmballer-men-hvad-er-en-pull-up-måde, og jeg har en tendens til at have en ironisk distance til det meste. Og Pernille havde altså rigtig mange buddhaer… og videoer på instagram om vejrtrækning… og noget med at hjertet er en blomst… og.. I ved, hvad jeg mener. Men lad os bare sige, vi blev klogere! 
I tre måneder mødtes vi hver mandag og onsdag. Villads var med, og han enten sov, legede på gulvet eller sad på Pernilles arm. Vi blev vejet og fik målt fedtprocent og muskelprocent hver uge. Træningen var hård, funktionel fysisk træning med klassiske øvelser, som man kender fra crossfit og god, gammeldags styrketræning. Nothing crazy hvis man altså kender lidt til den slags. Vi trænede udenfor, når vejret var til det, og forbrændte mellem 5-700 kalorier per gang. Samtidig fulgte Pernille os via en app, hvor vi uploadede billeder hver uge, hun lagde kostforslag op, uploadede træningsplaner og tjekkede ind hos os via chatten. Et super værktøj, selvom vi da af og til bandede lidt over chatbeskeder fra Fru Skall midt i søndagsbrunchen… Men det virkede!

Vores approach til træningen var langt mere holistisk, end jeg har oplevet før. Vi tog udgangspunkt i, at det fysiske og mentale hænger uløseligt sammen, og selvom det kan lyde ultra banalt, så gjorde det en mærkbar forskel. Vi sluttede fx hver træning af med en lille meditation, hvor vi groundede og satte intentionen for resten af dagen. I alle øvelser havde vi fokus på vejrtrækning. For mig var det en kæmpe øjenåbner, hvor meget tungere jeg kan løfte, hvis jeg sænker tempoet, fokuserer på at trække vejret og vender min energi indad og ned i den muskel, der skal arbejde, fremfor at have gang i alt mulig andet mentalt samtidig. 

Jeg har styrketrænet og dyrket crossfit i mange år, men den her approach er ny for mig. Måske er det fordi, jeg er blevet mor og nyder at være nærværende i min træning på en helt anden måde, fordi jeg aldrig har ro derhjemme 🙂 Uanset hvad har jeg lært noget nyt, og jeg har aldrig nydt mine træningspas så meget, som jeg gør nu. Derudover taler resultaterne for sig selv. Jeg kan varmt anbefale at tjekke Pernille ud. Hun er til stede på både sin egen blog https://psstudio.dk/blog/ og på instagram.


Nu skal jeg til at finde et nyt træningssted i Dragør. Det bliver svært at erstatte PS og alle de søde mennesker deroppe. Tak for denne gang – jeg kommer til at savne jer! ❤️ 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

%d bloggers like this: