Træning

Mine go-to øvelser

Jeg kan godt lide, når træning er noget ukompliceret noget. Det skal helst være sådan, at det giver mig mere, end det kræver af mig, og derfor skal det helst ikke være forbundet med for meget baks og bøvl. Eller udstyr for den sags skyld. Af samme årsag blev jeg aldrig en særlig ferm kitesurfer… Det var så i øvrigt århundredets understatement! Nå, men selvom jeg elsker at træne i centre rundt omkring og deltage på alverdens hold, så elsker jeg altså også at træne derhjemme. Og gerne helt alene. Her forleden indtog jeg derfor garagen med håndvægte og yogamåtte og smækkede de helt gamle Oasis hits på Sonos højtaleren. HYG-GE!

Jeg bliver nogle gange spurgt, hvordan jeg ved, hvad jeg skal træne, når jeg træner derhjemme, og det har jeg fundet min egen meget simple løsning på. Jeg har lavet mig et bibliotek af øvelser, som jeg sammensætter i super sets, alt efter hvad jeg lige er i humør til, og hvad min krop har brug for. Jeg kan godt lide funktionelle øvelser, der involverer så mange muskelgrupper som muligt – og helst de store af slagsen. Og så skal det være en kombination af tunge styrkeøvelser og bevægelser, der får pulsen op. Så effektivt som muligt! Små børn og begrænset mig-tid, du ved… Sammensætter man sin træning ud fra en god blanding af de her øvelser, er man rigtig langt og kommer i store træk hele kroppen rundt. We like.

Without further ado – mit øvelsesbibliotek! Stjæl hvis det kan bruges 🙂

  • Squats
    • Almindelige squats
    • Goblet squats
    • Sumo squats
    • Squat pulses
    • Plié squats
    • Wall sit
  • Lunges
    • Alternating lunges
    • Walking lunges
    • Curtsy lunges
    • Side lunges
  • Push-ups
    • Diamond push-ups
    • Wide grip push-ups
    • Incline push-ups
  • Mave
    • Atomic situps
    • Planke
    • Sideplanke
    • Leg raises
    • Overhead situps
    • Russian twists
    • Dead bugs
  • Puls
    • Burpees – min ultimative favoritøvelse til puls!
    • Mountain climbers
    • Jumpsquats
    • Englehop
    • Jumping jacks
    • Shuttle runs
    • Tuck jumps
    • High knees

Møs!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

%d bloggers like this: